Skip to main content

KROPSMÅLING

Det er godt at have styr på din vægt, men din kropssammensætning fortæller faktisk meget mere end din vægt. Få en det detaljeret måling af din krops aktuelle sammensætning og sundhedstilstand.

En kropsmåling kan fortælle om behov i forhold til træning og livsstil. Samtidig en det en god måde at måle effekt og resultater fra din træning, samt kost ændringer i forbindelse med vægttab og livsstilsændringer.

 

Kom i gang

4 SPØRGSMÅL OG SVAR OM  KROPSMÅLING

Hvad koster en kropsmåling?

En kropsmåling indeholder måling med gennemgang og uddbyende forklaring til dine resultater.

Pris:

  • 1 x kropsmåling med kostvejledning* . . . . . . . . .  450,-
  • 1 x kropsmåling alm. gennemgang  . . . . . . . . . . .150,-

*Kostvejledningen indeholder beregning af idealvægt, beregnet energiindtag, din kostsammensætning og evt. måltidsskema.

Hvilke informationer giver kropsmålingen?

En kropsmåling giver dig følgende informationer:

  • Kropsfedt %
  • Fedtmasse kg
  • Fedtfri masse kg
  • Muskelmasse kg
  • Total kropsvæske %
  • Ekstren cellevæske kg
  • Indre cellevæske kg
  • Body mass index (BMI)
  • Knoglemasse kg
  • Fysisk rangering
  • Visceral fedt rangering
  • Ekstracellulære væske og total kropsvæske
  • Basalstofskifte / BMR
  • Cellemembran funktion
  • Basal metbolsk rangering
  • Metabolsk alder.

Du får også en segmental måling af ben, arm og torso:

  • Fedtprocentdel
  • Fedtfordelings rangering
  • Muskelmasse rangering
  • Muskelmasse kg
  • Muskelmasse balance
  • Benmuskel score
  • Kropsfedt fordeling
  • Og PhA (Phase Angle).

Hvor lang tid tager en kropsmåling?

1 x kropsmåling med gennemgang af dine resultater varer ca. 10-15 minutter.

1 x kropsmåling med gennemgang af dine resultater, inkl. kostvejledning* varer ca. 20-30 minutter.

*Kostvejledning indeholder estimeret ligevægtsbalance og anbefalet energiindtag ift. vægtmål, samt kostsammensætning til din specifikke kropstype.

Hvordan får du den bedste måling?

For at få bedste mulige kropsmåling og nøjagtige måleresultater, så bør du være opmærksom på følgende anbefalinger:

  • Undgå anstrengende aktivitet eller træning inden din måling.
    Undgå indtagelse af for meget mad og væske. Undgå samtidig dehydrering.
  • Undgå måling direkte efter opvågning. Måling bør foretages minumun 3 timer efter du har spist og sovet.
  • Sammenlig målinger over tid, ikke fra dag til dag. Forholdene bør være ensartet, så måling bør være på samme tidspunkt og gerne samme ugedag.
  • Vær opmærksom på at måling under menstruation er upræcise.
    Hav rene fødder og fodsåler. Skidt og snavs, samt overdrevet hård hud kan forhindre det elektriske signal.